Bipolaire stoornis en of manisch depressief

Het ene moment voel je je happy, het andere moment ben je super geirriteerd of zelfs depressief en wil je niks meer doen. Of je bent op de top, of je bent in een diep dal beland.
Het verschil tussen bipolaire stoornis en manisch depressieve stoornis is voor mij zelf nog onbekend maar ik zal nog meer research doen voor mijn volgende blog.
Maar wat kun je nou doen aan al die stemmingsschommelingen?
Bedenken ”this shall pass, another moment i’m in another mood”
die gedachte helpt mij altijd.
Of iets doen waardoor je weet dat je weer vrolijker wordt.
En omega 3 pillen, volgens de bron Canada.com krijg je door veel vis eten of visolie pillen minder last van stemmingswisselingen en voel je je meer stabiel.
Wat mij helpt is ritalin, ik kan me meer concentreren en heb minder gedachten.
Maar ik heb dan ook een vleugje Ad(h)d. Weet niet hoe het zit bij deze stoornissen.
Ik heb zelf ook heel vaak verschillende moods, en hoop dat ik wat meer in balans kan raken. Hopelijk gebeurt dat en ik hoop het voor jullie ook.
Liefs, Sascha. I’m changing like the weather 🙂

Geef een reactie

