Borderliners en aandacht, WHYYYYYY

Soms worden mensen gek ervan dat mensen met een borderline persoonlijkheidsstoornis zoveel om aandacht vragen. Ze hebben continu bevestiging nodig van hun partner dat ze hun niet verlaten, dat hun ouders hun niet haten, dat hun vrienden hun niet in de steek gaan laten. Ja, borderline kan daar helaas soms voor zorgen en dat maakt het juist zo beangstigend voor de persoon in kwestie.

Maar nu dus de vraag WAAROM vragen borderliners zoveel om aandacht?

Borderliners zijn in hun jeugd vaak genegeerd als ze hebben gehuild, zo heeft iemand de radio keihard aangezet toen ik heel hard huilde en ik vroeg kreisend om een knuffel en die mocht ik niet omdat ik heel hard krijste. had ik maar niet zo gekrijst, dan kreeg ik gewoon die knuffel. En als ik wilde praten, waarom mensen er soms niet. Maar het is ook logisch want mensen zonder borderline kunnen die enorme aantrekking van aandacht niet begrijpen en hebben er soms ook niet de energie ervoor omdat het haast dagelijks/wekelijks gebeurt. Borderliners vragen veel om aandacht omdat ze vaak geneglect zijn in hun jeugd of hun pubertijd. Ze werden gepest dus niet geaccepteerd, zijn mogelijk sexueel misbruikt en geven zichzelf de schuld wat heeft gezorgd voor onzekerheid en verslaving aan verzorging door de pijn wat er is gebeurd en daardoor heel graag getroost willen worden omdat sexueel misbruik voor eeuwig in je achterhoofd blijft. Borderliners willen ook aandacht omdat ze het gewoon lekker vinden om in het middelpunt van belangstelling te staan, maar NATUURLIJK denken ze ook aan anderen, ze willen ook de ander hun verhaal aanhoren en hun sterke punt is dat ze een heel goed luisterend oor kunnen zijn voor anderen omdat ze heel veel hebben meegemaakt. In mijn volgende blog schrijf ik de positieve kanten en eigenschappen van een borderliner. Mensen, please denk niet zo zwart wit, borderliners zijn niet ZWARTE HEKSEN. maar ook WITTE ENGELEN.

Liefs, Sascha met borderline trekken

Geef een reactie

